Middle English Dictionary Entry
|Forms||stāken v. P.ppl. i)stāked, (N) staiked & (early SWM) istaket.|
|Etymology||From stāke n.; cp. MDu., MLG stāken, staicken & OE stagan to pierce with a stake or roast.|
Definitions (Senses and Subsenses)
- ?a1400(a1338) Mannyng Chron.Pt.2 (Petyt 511)p.309 : First þe nemnid alle þe þe purale suld make, þat þorgh þe reame suld go, þe boundes forto stake.
- (1445) in Willis & C.Cambridge 2404 fn. : For the enlarging of garit hostell, as hit is now staked out.
- a1450(a1338) Mannyng Chron.Pt.1 (Lamb 131)1852 : Þey..mesured lond & dide hit stake, þat ilkon dide his owen knowe.
- a1450(a1338) Mannyng Chron.Pt.1 (Lamb 131)4612 : Longe pyles & grete dide þey make; ffaste yn Temese dide þey hem stake.
- (a1460) Vegetius(2) (Pmb-C 243)1502 : Mak vp of turf a wale And stake it on our foo, the poyntis tavale.
- (a1460) Vegetius(2) (Pmb-C 243)1525 : The numbir odde is euer to obserue, And hege it other stake it vp to stonde..And make it castellike.
- (a1460) Vegetius(2) (Pmb-C 243)2606 : A dich thei make vp myghtily..And stake it, pale it, toure it..and holde hem inne.
- c1475 Gregory's Chron.(Eg 1995)190 : They made a fylde, dykyd and stakyde welle a-bowt, as hyt ben in the londe of warre.
- a1400 Cursor (Frf 14)24540 : I mournande moder þus for mad, vn-sturen stakid [Goöt: staikid] was I stad..þus was I stikid alle wiþ strife.
- c1425(c1400) Ld.Troy (LdMisc 595)17124 : Pirrus is smeten..the Grues..were alle In mochel doute How the spere-hed scholde gon oute..thoow he were staked With his spere-hede, to hir he soght.
- c1440(?a1400) Morte Arth.(1) (Thrn)1178 : Stryke of his heuede and stake it thereaftyre.
- a1450(a1338) Mannyng Chron.Pt.1 (Lamb 131)4632 : Schipes in-to þe water synke..Bordes ryuen out holes wyde..Lond ne hauene myght þey non taken, So faste on pyles gan þey staken.
Supplemental Materials (draft)
- a1500 Ashm.750 Artist.Recipes (Ashm 750) 254/27 : Draw owt þi skyn to þe fawre leggys, and hang hem vp to drye, and stak hem, chalk hem, and wyth hem, and payr hem.
- a1500 Sln.3548 Artist.Recipes (Sln 3548) 310/20 : Put þe skynnes þeryn..and þen take and wasch hem clene and dry hem, and shaue hem, and stake hem.