a) aus Ms. Harl. 2382.
Oratio ad Erasmum.
b) aus Ms. Bedford, fol. 280.
- These ben þe passions þat þe suffred only on þe sonday for þe loue of god:
- Þe first was inprisonyng, tyll turmentours come.
- Þe II was byndyng to a pyler withe sharpe cordes.
- Þe III was betyng all naked withe scourges of lede.
- Þe IV was betyng withe ȝerdys made of brymbles.
- Þe V was betyng withe grete balled battes.
- Þe VI was brennyng withe torchys on iche place.
- Þe VII was rakes of yren rendyng his flesshe.
- Þe VIII was tynes brennand prikkyng þe flessh.
- These passions he suffred vnder Dioclician of þe turmentours of Turry(?):
- Þe IX was stokkyng, fettryng & manaclid agayn.
- Þe X was dryuand grete nayles in his body.
- Þe XI was drauyng vp withe cordes þe body be a poly.
- Þe XII was nyppyng his body withe pynsons.
- Þe XIII was dryuand oute his tethe withe betylles.
- Þe XIV was persyng his flesshe withe fyre forkis.
- Þe XV was pyche, ter, leed, brynston, & oyle boylyng.
- Þe XVI was bounden to a borde withe a grete peys of leede.
- These he suffred of þe turmentours of . . (der Name fehlt):
- Þe XVII was paryng of his nayles of fyngres & toys.
- Þe XVIII was betyng on his body withe brennyng malles.
- Þe XIX was drawyng out his tethe withe hote pynsons.
- Þe XX was boylyng in a lede ful of oyle.
- Þe XXI was annoyntyng his body withe hote pyche & ter.
- Þe XXII was a brennyng helme set on his hede.
- Þe XXIII was hanggyng vp by þe fete & peyses be þe nek.
- Þe XXIV was a fleshoke rendyng his flesshe.
- Þe XXVti was brennyng horse-combes to currey hym withe.
- Þe XXVIti was plukkyng his flesshe withe fullers combes.
- Þe XXVIIti was a brennyng myter set vp on his hede.
- Þe XXVIII was rubbyng his body withe fullers tasels.
- Þe XXIX was rubbyng his body withe a ba . . prik.
- Þe XXX was sheryng his flesshe with cikels.
- Þe XXXI was castyng hym oftyn on þe tyndes of an harow.
- Þe XXXII was betyng withe scourgis fulle of ballis of tree.
- Þe XXXIII was scorgynge hym withe cheynnes of yren.
- Þe XXXIIII was crownyng him withe garlondis of thornis.
- Þe XXXV was turnyng oute his ien withe wymbles.
- Þe XXXVI was brennyng eggys bounden to his arme-holys.
- Þe XXXVII was layde on a brennynge stone withe fyyr vnder.
- Þe XXXVIII was a brennynge haburgeon cast vpon hym.
- Þe XXXIX was sawynge withe sawes of tree.
- Þe XL was a myter brennyng set on his hed ageyne.
- Page 203Þe XLI was brennynge hym in a hote ouen.
- Þe XLII was persyng his body withe hote yren spyttes.
- Þe XLIII was brennyng on a brandlete(?) bounden þerto.
- Þe XLIIII was hangyng be þe handis on a Jebet. (Hier ein Zwischenraum, für eine Ueberschrift).
- Þe XLV was: þey dyd hym gon barefote vpon colis.
- Þe XLVI was brennyng platys leyde to his body.
- Þe XLVII was hangen on cros like seynt Petir.
- Þe LXVIII was cuttyng his flesshe withe rasers.
- Þe XLVIV was liggand on a bedde and fyre þervnder.
- Þe L was wyndyng his gottis out withe wyndelas.
- Þe LI was beting, bunchyng, & byndyng to a peler.
- Þe LII was puttyng salt in his body after his guttes were oute. & sithen byryed withe angelys in Champayne.
Darunter folgt in roth, aber ausgewischt mit schwarz:
Quicumque hanc antiphonam cum oracione subscripta corde contrito quali die dominica deuote dixerit in honore sancti Erasmi Episcopi & martiris, deus ipsi pro|uidebit de omnibus sibi nessessarijs, absque eucaristia et sacra vnxcione non mo|rietur, ab omnibus inimicis tutus erit, et decem milia dierum indulgencie pro mer|cede habebit.
(Das angezeigte Gebet folgt aber nicht, doch ist Lücke von 1½ Spalten dafür gelassen).